Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Medical Tourism within the Czech Republic
Němečková, Eva ; Votápková, Jana (vedoucí práce) ; Břízová, Pavla (oponent)
Tato práce analyzuje faktory, které ovlivňují turismus za zdravotnictvím v České republice, přičemž okresy a kraje jsou považovány za jednotky, kam může pacient cestovat za zdravotní péčí. Data poskytla Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP). Výzkum pokrývá období 2011-2014 a odhaluje rozdíly v ana- lyzovaných krajích ČR mezi turismem za zdravotnictvím v rámci hospitalizací a zdravotních ošetření a také mezi cestováním do jiných okresů a do jiných krajů za zdravotní péčí. Výsledky statisticky prokázaly, jak určité typy nemocí, je- jich závažnost, věk, pohlaví, dostupnost péče v regionu a další faktory ovlivňují pravděpodobnost cestování za zdravotní péčí v České republice. Klasifikace A12, C22, C55, I11, I12, I19 Klíčová slova turismus za zdravotnictvím, Česká repub- lika, zdravotní péče E-mail autora eva7.nemeckova@seznam.cz E-mail vedoucího práce jana.votapkova@fsv.cuni.cz
Zdravotně orientovaný cestovní ruch České republiky - asistovaná reprodukce
Krucká, Martina ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Kvěch, Richard (oponent)
Diplomové práce si klade za cíl zhodnotit pozici České republiky v oblasti zdravotně orientovaného cestovního ruchu se zaměřením na asistovanou reprodukci. Tento dynamicky se rozvíjející obor do České republiky láká pacienty ze zahraničí zejména díky nižší ceně a dostupnější lékařské péči. V jednotlivých kapitolách jsou teoreticky vymezeny: zdravotně orientovaný cestovní ruch, fungování cestovních kanceláří a agentur, vybrané marketingové metody a problematika asistované reprodukce. V analytické části je podrobně popsána nabídka České republiky na zkoumaném trhu, vyhodnoceno dotazníkové šetření zkoumající spotřebitelské chování pacientů kliniky asistované reprodukce jako turistů a sestavena SWOT analýza České republiky v oblasti nabídky umělého oplodnění. V závěru práce je navržen produkt léčebného cestovního ruchu zahrnující umělé oplodnění a způsoby distribuce vytvořeného produktu.
Medical Tourism within the Czech Republic
Němečková, Eva ; Votápková, Jana (vedoucí práce) ; Břízová, Pavla (oponent)
Tato práce analyzuje faktory, které ovlivňují turismus za zdravotnictvím v České republice, přičemž okresy a kraje jsou považovány za jednotky, kam může pacient cestovat za zdravotní péčí. Data poskytla Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP). Výzkum pokrývá období 2011-2014 a odhaluje rozdíly v ana- lyzovaných krajích ČR mezi turismem za zdravotnictvím v rámci hospitalizací a zdravotních ošetření a také mezi cestováním do jiných okresů a do jiných krajů za zdravotní péčí. Výsledky statisticky prokázaly, jak určité typy nemocí, je- jich závažnost, věk, pohlaví, dostupnost péče v regionu a další faktory ovlivňují pravděpodobnost cestování za zdravotní péčí v České republice. Klasifikace A12, C22, C55, I11, I12, I19 Klíčová slova turismus za zdravotnictvím, Česká repub- lika, zdravotní péče E-mail autora eva7.nemeckova@seznam.cz E-mail vedoucího práce jana.votapkova@fsv.cuni.cz
Postavení a práva transsexuálních osob v národním a mezinárodním kontextu
Šoltísová, Eva ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Rigorózní práce je analýzou postavení a práv transsexuálních osob a právních aspektů změny pohlaví a to jak v národním, tak v mezinárodním kontextu. Zabývá se změnou pohlaví z hlediska právních podmínek de lege lata i de lege ferenda a vývojem návrhů zákonů zabývající se změnou pohlaví a přístupem k chirurgickým výkonům během posledních let, zvláštní pozornost je věnována postavení nezletilých pacientů. V práci jsou popsány právní důsledky, které změna pohlaví přináší. Práce obsáhle pojednává o základních lidských právech a svobodách, které byly předmětem sporu před evropskými soudy, a zabývá se otázkami, které se vyskytují, pokud je v procesu změny pohlaví přítomen mezinárodní prvek, zejména uznávání nově nabyté sexuální příslušnosti v cizím nebo domovském státě. Shrnuta je situace ve světě a rozdílné přístupy k transsexualitě v různých státech, opomenuta nezůstává problematika útoků z nenávisti a možnost poskytnutí azylu z důvodu transsexuality.
Obchod s čínskými partnery: cestovní kancelář se zaměřením na poskytování zdravotních služeb pro čínskou klientelu
Volný, Jan ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Volfová, Jitka (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat příležitosti a následně vytvořit obchodní plán pro agenturu nabízející medicínský a zdravotní turistické služby a řešení šité na míru čínské klientele. Tento obchodní plán je postaven na analýze čínské ekonomiky, čínského výjezdového cestovního ruchu, obchodních partnerů, kulturních specifik čínské klientely a v neposlední řadě potencionálu zdravotního turismu v České republice. První kapitola je zaměřena na analýzu čínského socio-ekonomického a demografického prostředí a výjezdového i medicínského cestovního ruchu. Další kapitola představí kulturní specifika čínských obchodních partnerů a zákazníků. Třetí kapitola popíše zdravotní a medicinský turismus a jeho situaci v České republice. Na zakládě tří teoretických kapitol je vytvořena praktická část práce, která představí obchodní plán turistické zdravotní kanceláře.
Zdravotní turismus a jeho přínos v oblasti cestovního ruchu
Chvátalová, Veronika ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pokorná, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá zajímavým oborem z hlediska mezinárodního podnikání, a to takzvaným medical tourism (zdravotním turismem). Ten je v úvodní části práce stručně představen a jsou také představeny jeho významné světové trhy a vymezeni charakterističtí spotřebitelé. Druhá část práce je pak praktická a zabývá se provedeným výzkumem trhu, jehož cílem bylo především zjistit, zdali odvětví zdravotního turismu přináší vyšší zisky než běžný turismus, a pokud ano, o jak velký rozdíl se jedná.
Zdravotní turistika v České republice a možnosti zapojení Ministerstva zdravotnictví do její podpory
Víchová, Alžběta ; Ševčíková, Michaela (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat problematiku spjatou se zdravotní turistikou, ukázat, jak by Česká republika mohla benefitovat z podpory tohoto segmentu a naznačit, zdali se tato podpora vyplatí. V návaznosti na to je představen plán podpory zdravotní turistiky, který by mohlo implementovat Ministerstvo zdravotnictví. V teoretické části vymezuji pojem zdravotní turistika a představuji, jaké může mít důsledky pro zdrojovou i přijímací zemi. Popisuji také právní rámec upravující danou problematiku a uvádím důvody, proč by se zdravotní turistice mělo Ministerstvo zdravotnictví centralizovaně věnovat. V analytické části se věnuji důkladnému popisu a analýze současného stavu zdravotní turistiky v České republice. Byl proveden průzkum mezi nemocnicemi o jejich postoji ke zdravotní turistice a také dotazníkové šetření mezi zastupitelskými úřady ČR ve světě. Na základě zjištění z analytické části jsem dospěla k závěru, že ačkoliv má zdravotní turistika v České republice potenciál, tento potenciál má své limity. Hlavním je nedostatečná motivace veřejných zdravotnických zařízení ke hledání příjmů pro své instituce jinde než v dotačních titulech. V souladu s těmito zjištěními je pak navržen plán podpory zdravotní turistiky pro Ministerstvo zdravotnictví a je stanoven odhad nákladů implementace daného plánu. Na závěr je uvedena možnost propojení plánu s exportem zdravotních prostředků.
Trendy v lékařské turistice
Chvátalová, Veronika ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sato, Alexej (oponent)
Práce seznamuje s oborem lékařské turistiky, který je relativně novou možností mezinárodního podnikání. V práci je popsán dosavadní vývoj lékařské turistiky a jsou nastíněny očekávané tendence. Stěžejní část práce se pak věnuje možnostem marketingu, a to především v prostředí internetu. Na příkladu získávání klienta -- zdravotního turisty je provedena analýza interních dat agentury Praga Medica Healthcare s.r.o., společnosti zabývající se zprostředkováváním lékařských zákroků a péčí o zdravotní turisty. Pomocí této analýzy jsou poté zhodnoceny změny v chování zákazníků.
Zdravotně orientovaný cestovní ruch
Šemotlová, Martina ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Plachý, Martin (oponent)
Diplomová práce mapuje vývoj a význam medical turismu. Cílem práce je analyzovat trh zdravotních služeb pro zahraniční klientelu ve vybraných destinacích a obzvláště pak v České republice a v Německu. Práce vysvětluje základní pojmy vztahující se ke zdravotně orientovanému cestovnímu ruchu, obsahuje údaje o jednotlivých cílových destinacích medical turismu po celém světě, analyzuje postavení České republiky a Německa v oblasti trhu zdravotních služeb pro zahraniční klientelu. Praktická část je zakončena informacemi o fungování konkrétní agentury, která se zabývá příjezdovým zdravotním cestovním ruchem do České republiky.
Využití nástrojů marketingové komunikace soukromých klinik - dosah médií a účinnost poselství
Bumbálková, Blanka ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o komunikační strategii společnosti Asklepion, s.r.o. Cílem práce je analyzovat jednotlivé nástroje komunikačního mixu firmy při působení na cílového zákazníka, zhodnotit její marketingovou komunikaci ve vztahu ke konkurenci a z hlediska účinnosti na základě vlastních výzkumných sond, nalézt problematické oblasti v této komunikaci a pokusit se navrhnout opatření ke zlepšení v těchto oblastech. Teoretická část vytváří základní teoretický rámec pro navazující praktickou část. Jsou v ní popsány specifika marketingové komunikace zdravotnického zařízení a specifika jeho využívání jednotlivých nástrojů komunikačního mixu. Obsahuje také zásady při vytváření úspěšné marketingové komunikace a nastiňuje možnosti hodnocení její efektivity. Praktická část analyzuje marketingovou komunikaci společnosti Asklepion. Zaměřuje se na využívání jednotlivých složek marketingového mixu, hodnocení její účinnosti na základě porovnání s konkurencí a vlastních výzkumných sond, snaží se nalézt problematické oblasti této komunikace a navrhnout nápravná opatření. Hlavním přínosem této práce je komplexní pohled na marketingovou komunikaci firmy Asklepion v širších souvislostech, definování problematických oblastí a nastínění cesty, kterou by se společnost měla v těchto oblastech vydat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.